Opis kierunku
Kierunek komunikacja europejska adresowany jest do studentów o szerokich zainteresowaniach humanistycznych i społecznych, poszukujących nowoczesnej interdyscyplinarnej wiedzy teoretycznej i pragnących podnieść swoje kompetencje praktyczne w zakresie komunikacji interpersonalnej. Zaproszenie kierujemy do absolwentów studiów licencjackich, zarówno polskich oraz zagranicznych. Komunikacja europejska oferuje otwarte wykształcenie zgodne z oczekiwaniami współczesnego rynku pracy. Student nauczy się u nas zarządzać relacjami ludzkimi, diagnozować kontakty interpersonalne, skutecznie wykorzystywać komunikację wirtualną, pozna podstawy procesów promocyjnych.
Specjalności
-
Komunikacja kulturowa
-
Kultura w mediach
Wybrane przedmioty
Program studiów przewiduje następujące formy zajęć: wykłady, ćwiczenia, konwersatoria, seminaria, zajęcia praktyczne realizowane w formie warsztatów oraz zajęcia terenowe. Lektoraty z języków obcych prowadzone są od pierwszego semestru i pozwalają uzyskać umiejętności językowe na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Przykładowe przedmioty na kierunku komunikacja europejska, studia pierwszego stopnia: techniki negocjacyjne w dyplomacji publicznej, komunikacja kulturowa i podstawy komunikacji społecznej, warsztat z edytorstwa, visual culture, interpretacja tekstu popkultury, nowa komunikacja medialna, technologie informacyjne, sztuka wystąpień publicznych, erystyka, PR w mediach społecznościowych, zarządzanie informacją w dyplomacji publicznej, warsztaty kreatywnego pisania.
Kompetencje absolwenta
Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia absolwent kierunku komunikacja europejska uzyska tytuł licencjata i zdobędzie kompetencje z zakresu komunikologii umożliwiające mu podjęcie pracy zawodowej lub kontynuację studiów. Magistrowie, absolwenci studiów drugiego stopnia, mogą kontynuować naukę na studiach doktoranckich.
Perspektywy zawodowe
Większość absolwentów komunikacji europejskiej rozwija swoją karierę zawodową w działach promocji, marketingu i PR, w przedsiębiorstwach prywatnych i publicznych. Pracują zarówno w małych firmach, startupach, agencjach marketingowych i PR, jak i w międzynarodowych korporacjach. Nasi absolwenci odnajdują się świetnie także na stanowiskach związanych z bezpośrednim kontaktem z klientem np. w działach obsługi klienta lub w sprzedaży. Niektórzy z powodzeniem prowadzą własne firmy.
Wiele osób po ukończeniu komunikacji europejskiej rozwija swoją karierę w rozmaitych instytucjach administracji publicznej. Są to zarówno samorządy regionalne, jak i jednostki administracji centralnej. Do ich obowiązków należą najczęściej: organizacja wydarzeń kulturalnych, współpraca z biznesem, promocja miast i regionów, zarządzanie informacją, a także pośredniczenie między instytucjami kultury i organizacjami pozarządowymi a administracją publiczną.
Część naszych absolwentów wybiera pracę w mediach. Są to zarówno tradycyjne media – radio, telewizja lub prasa, jak i media internetowe. Pracują na różnych stanowiskach, bywają: dziennikarzami, redaktorami, moderatorami, menadżerami i marketingowcami. Bardzo często swoje pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywają jeszcze w trakcie studiów, korzystając z możliwości, jakie daje im Instytut Kultury Europejskiej w ramach praktyk, stażów studenckich i warsztatów.