Programme description
Poznańska antropologia należy do najlepszych i najstarszych placówek w kraju w zakresie nauk etnologicznych. Ponad stuletnia tradycja badań interdyscyplinarnych i współpracy nie tylko z instytucjami kultury potwierdza jakość kształcenia i kompetencji nabywanych przez studentów w toku studiów.
Program studiów zawiera przedmioty do wyboru przez studenta dające możliwość indywidualnego kształtowania intelektualnej drogi rozwoju, które zgrupowane są w następujących blokach monografii: antropologia mobilności, antropocen, antropologia podmiotowości. Student zobligowany jest do uzyskania określonej liczby ECTS z każdego bloku.
Example of courses
- Inspiracje humanistyczne
- Epistemologie w antropologii
- Warsztaty badawcze
- Warsztaty pisarskie
- Antropologia mobilności
- Antropocen
- Antropologia podmiotowości
- Krytyczne studia nad dziedzictwem
Graduate competencies
Studia drugiego stopnia na kierunku etnologia dają absolwentom specjalistyczne wykształcenie humanistyczne oraz szeroką wiedzę na temat zjawisk kulturowych, organizacji i funkcjonowania kultury, znaczenia jej poszczególnych elementów i historycznej zmienności form. Studia przygotowują do pracy zawodowej w instytucjach kulturalnych (w tym w muzeach), oświatowych, turystycznych, mediach i wszędzie tam, gdzie prowadzone są badania opinii społecznej (reklama, marketing) oraz gdzie potrzebna jest umiejętność kontaktu z innymi ludźmi (samorządy lokalne i społeczności lokalne, pogranicza kulturowe, praca z uchodźcami, imigrantami).
Program studiów umożliwia osiągnięcie kompetencji związanych z kształtowaniem postaw humanistycznych niezbędnych do współpracy międzykulturowej, z instytucjami odpowiedzialnymi za ochronę dziedzictwa materialnego i niematerialnego; umiejętność organizacji pracy i animacji różnych grup (społecznych, etnicznych, zawodowych), a także proponowania własnych pomysłów. Absolwent zna język obcy co najmniej na poziomie B2+.
Career prospects
Studia przygotowują do pracy zawodowej w instytucjach kulturalnych, oświatowych, turystycznych, mediach i wszędzie tam, gdzie prowadzone są badania opinii oraz gdzie potrzebna jest umiejętność kontaktu z innymi ludźmi.